Een patiënt doet veel ervaringen op in een ziekenhuis. De patiënt komt immers dagelijks bij de dokter in de spreekkamer en ziet hem van nabij aan het werk. Sommige ervaringen van de patiënt zijn goed te gebruiken om het functioneren van dokters te beoordelen. Dit kan helpen het (dis)functioneren tijdig op te sporen en te verbeteren. Maar hoe kunnen dokters eigenlijk beoordeeld worden op hun functioneren? Patiënten hebben namelijk over het algemeen niet de medische kennis die dokters hebben. En hoe kunnen patiëntervaringen een positieve impuls geven aan het functioneren van dokters? Dat leert u op het Congres Aansprakelijkheid bij Medische Incidenten, tijdens de presentatie van Rob Slappendel, hoofd van de dienst anesthesiologie, Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA), Bijzonder Hoogleraar Veiligheid en Kwaliteit van Zorg TIAS, Universiteit van Tilburg.
Kom naar dit Congres en leer alles over:
Uw aansprakelijkheid bij medische incidenten;
Ketenaansprakelijkheid;
De patiënt als bepaler van uw functioneren;
De nieuwe Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz);
De Gedragscode Openheid medische incidenten; betere afwikkeling Medische Aansprakelijkheid (GOMA)
Meer informatie over het congres is HIER te vinden