Zorgverzekeraars betalen grof geld voor online werving nieuwe klanten

Dat de zorgverzekeraars veel geld investeren in het overstapcircus dat jaarlijks plaatsvindt, wisten we natuurlijk al. Maar om hoeveel geld gaat dit nou eigenlijk per persoon?
Zorgverzekeraars betalen grof geld voor online werving nieuwe klanten

Een nieuwsbrief van het bedrijf Daisycon "helpt adverteerders bij het realiseren van hun online marketingdoelstellingen", ligt een tipje van de sluier op. Voor iedere CPS, een online marketingterm voor Cost Per Sale (kosten per verkocht item) wordt afhankelijk van de verzekeraar een bepaald bedrag betaald.

Delta Lloyd voert het rijtje aan met €70 per CPS
OHRA €65 per CPS
ONVZ €65 per CPS
United Consumers €60 per CPS
CZDirect €45 per CPS
CZ €35 per CPS
Postcode Zorgcollectief €25 per CPS

De bovenstaande bedragen geven slechts een inkijkje in de kosten per geworven klant voor online marketing. Uiteraard zijn de kosten per geworven klant voor alle marketinginspanningen (denk aan tv-, radio-, en printcommercials) vele malen hoger.
 

[Foto: Bigstock]

 



Naar homepage



Relevante categorieën:

CPS |


Nooit meer burn-out

Ontwerp voor digitale transformaties van (zorg)organisaties

De patient terug van weggeweest